close
تبلیغات در اینترنت
مدیریت

فروشگاه اینترنتی اهورا
مدیریت

filesell فروشگاه ساز فایل رایگان

آسیب شناسی رفتار سازمانی

دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
   
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
آسیب شناسی رفتار سازمانی

آسیب شناسی رفتار سازمانی

 

چكیده

 

آسیب شناسی (Patholiogy) مطالعه مبانی كاركردهای نابسامان است. بیشتر مردم بر این عقیده اند كه پدیده هایی چون جنایت، تخلف، الكلیسم، اعتیاد به موادمخدر، فقر و حاشیه نشینی و سوءسكونت های حاد و جنبه های آسیب شناختی در زندگی امروزی هستند. در چارچوب نظریه تضاد، بروز پدیده های تعارض آمیز و تضادهای درونی جامعه كه پایه اصلی آنها تعارض های طبقاتی است موجب نابسامانی های رفتاری می شوند. تمركز سرمایه و قدرت در دست گروه هایی كه علایق و منافع مشترك اقتصادی و سیاسی دارند - و با یكدیگر نیز در ستیزند - موجب گرایش دادن معیارها به سمت استفاده خودی و ایجاد محرومیت توده ها می شود.

محرومیت ها، واكنش های پرخاشگرانه، غیرعادی، نابهنجار و بزهكارانه را موجب می شوند و به هر حال گروه های آسیب دیده اجتماعی را پدید می آورند. در این مقاله عوامل مختلف در ایجاد كاركردهای نابسامان در رفتار سازمانی آسیب شناسی می شود.

ایمنی و بهداشت كار در سازمانها

دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
   
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
ایمنی و بهداشت كار در سازمانها

ایمنی و بهداشت كار در سازمانها

 

ایمنی و بهداشت كار با شرایط فیزیو لوژیكی واجتماعی - روانی نیروی كار كه ازمحیط كار نتیجه میدهد ارتباط دارد. اگر سازمان تدابیر امنیتی و بهداشتی درستی اتخاذ كند، افراد كمتری دچار صدمات جسمی یا اجتماعی - روانی خواهند شد. بیماریهای متداول جسمی ناشی از كار شامل نارساییهای قلبی، انواع سرطان، و از دست دادن اندامها یا حتی زندگی است.

سایر بیماریهای ناشی از كار عبارتند از بیماری خونی، انواع بیماریهای ریوی، بروز اختلال در مركز دستگاه عصبی. شرایط اجتماعی - روانی خطرناك و علل اصلی كیفیت نازل زندگی شغلی عبارتند از فشار عصبی، نارضایتی، بی عاطفگی، انزوا طلبی، ضعف بینایی، فراموشكاری، بی اعتمادی به دیگران، بی دقتی، زود رنجی، دل شوره، و پرداختن به مسائل بی اهمیت‏.

اهمیت اخلاق و مسئولیت های اجتماعی مدیران

دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
فرمت فایل doc حجم فایل 37 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 42
اهمیت اخلاق و مسئولیت های اجتماعی مدیران

اهمیت اخلاق و مسئولیت های اجتماعی مدیران

 

چکیده :

باپیشرفت صنعت وتکنولوژی بالطبع تغییرات محیط واجتماع , تأثیرات شرکتها برجامعه مورد توجه قرارگرفته است .ازآنجائیکه گردانندگان شرکتها مدیران هستند و نظرات آنان تأثیرگذاراست .لذاتوجه به اخلاق مدیران نیز مسئول بودن آنها درقبال جامعه تحت عنوان مسئولیت اجتماعی مدیران موردبحث سالهای اخیر بوده است

درمقاله ای که پیش روی دارید باارائه تاریخچه اخلاق ومسئولیت اجتماعی مدیران ونیز اهمیت آن درجامعه فعلی وبیان تعاریف ودیدگاههای گوناگون ورابطه بین اخلاق ومسئولیت اجتماعی , ارتباط آن رابا توسعه پایدار واینکه چه نقشی می تواند درتأمین اهداف شرکت ایفا نمایند موردبررسی قرارمی گیرد .

همچنین مکاتب موجود در این زمینه واین که عواملی محیطی تأثیر گذار براخلاق ومسئولیت اجتماعی مدیران چه مواردی می باشد .درپایان روشهای اندازه گیری اخلاق ومسئولیت اجتماعی آورده شده است ونیز اهم دلایل موافقت ومخالفت نسبت به این موضوع نیز فهرست واربیان گردیده است .

اقدامات ناب و چالشهای جهانی

دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
فرمت فایل doc حجم فایل 53 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 19
اقدامات ناب و چالشهای جهانی

اقدامات ناب و چالشهای جهانی

 

چكیده
اقدامات ناب و چالشهای مرتبط با آن نظیر پیاده سازی تفكر ناب در ابعاد چندملیتی و جهانی، اختلاف فرهنگی مناطق جغرافیایی كه كارخانه های شركت اكساید در آن واقع گردیده است، سرعت و هزینه اجرای این نوع اقدامات از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

همچنین سوالهایی نیز در این ارتباط مطرح می شود: آیا شركتهای بزرگ و چندملیتی قادر خواهند بود كه یك طرح جامع و گسترده ناب را در زمان كوتاه پیاده كنند؟ عوامل حیاتی موفقیت چیست؟ آیا عوامل موفقیت، قابلیت تعمیم را دارند؟

اصول مدیریت كیفیت

دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
هر سازمانی به مشتریان خود وابسته است و باید نیازهای حال و آینده آنان را درك نماید و نیازمندی های مشتریان خود را برآورده نماید علاوه بر این سازمان ها باید
   
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
اصول مدیریت كیفیت

اصول مدیریت كیفیت

 

اصل اول: تمركز بر مشتری (Customer Focus)

 

 

 

هر سازمانی به مشتریان خود وابسته است و باید نیازهای حال و آینده آنان را درك نماید و نیازمندی های مشتریان خود را برآورده نماید. علاوه بر این سازمان ها باید برای عبور از انتظارات مشتریان خود برنامه ریزی و تلاش نمایند.

 

 

 

تمركز بر مشتری و درك نیازهای حال و آینده او باعث پاسخگویی منعطف و سریع سازمان به فرصت های بازار و در نتیجه افزایش سود سهام و سهم بازار برای سازمان خواهد شد.

اصول مدیریت

دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
   
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
اصول مدیریت

اصول مدیریت

 

مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.

واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن .»

اصول کنترل کیفیت جامع (دمینگ)

دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
   
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
اصول کنترل کیفیت جامع (دمینگ)

اصول کنترل کیفیت جامع (دمینگ)

 

- ایجاد فضای مناسب برای هضم فلسفه جدید مدیریتی در سازمان- فضای مناسب برای برخورد مثبت و توجیهی با چالشهای ناشی از تغییرات تدریجی در اثر اجرای TQM فراهم شود.

3- عدم اتکاء صرف به بازرسی نهایی برای نیل به کیفیت برتر- کنترل، پیشگیری و خودکنترلی در مراحل مختلف کار برای جلوگیری از بروز ضایعات و تولید محصول (خدمات یا نتیجه مطالعات) معیوب لازم است.

4- هزینه منابع (منابع انسانی و مواد اولیه) عامل تعیین کننده در انتخاب آنها نباشد- هدف مدیریت باید کاهش هزینه تمام شده از طریق کاهش هزینه ها در کل فرآیند و واحدهای تابعه باشد، منابع ارزان قیمت ممکن است خود باعث هزینه های بالاتر، ضایعات بیشتر و کار معیوب باشند.

اصول سرپرستی (فـروش )

دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
   
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
اصول سرپرستی (فـروش )

اصول سرپرستی (فـروش )

 

هر سازمانی برای رسیدن به اهدافی فعالیت می كند. مهمترین هدف یك سازمان یا شركت ارائه كار یا خدمات است. و باید كالاها، تولید یا خدمات را طوری ارائه دهد كه برای مصرف كنندگان مقبول افتد. فروش با فنون متاقعد كردن طرف مقابل یا به اصطلاح عام با مشتری مرتبط است. مسلماً با خواندن كتاب درباره روشهای فورش می توان آنها را آموخت و به كار گرفت.

ما به بررسی مسایل خواضی كه مبتلا به فروشندگی ایرانی است پرداخته ایم. شاهد مثالهای زیر نمایانگر این دو نكته اساسی است كه اولاً (فروش مثل هر مهارت دیگر یك تخصص است و باید با آموزش و تمرین آموخته شود، باوری كه در یارن ضعیف است. دوم اینكه مواردی پیش می آید كه در آنها روشهای گفته شده در كتابها كارائی ندارند و مستلزم ابتكار و نو آوری هستند. تجربیات ما نشانگر انعطاف پذیری شرایط فروش و حضور مشكلات خاص در موقعیت اجتماعی ما می باشد.

احترام به مشتری از نكات كلیدی فروش است

یكی از فعالیتهای عمده شركت ما، تولید یكنوع وسیله الكتریكی است. از آنجا كه این وسیله بطور سفارشی برای مشتریان ما تولید می شود، لذا ضروری است كه اكثر خریداران، قبل از خرید، یكبار از محل كارخانه ما بازدیدد كنند و امكانات و توانائیهای شركت ما را بررسی نمایند.

از جمله مشكلات ما برای فروش اینگونه محصولات، وجود شركتی رقیب بود. این شركت 15 سال بیشتر از ما سابقه فعالیت داشت و با امكانات خاص آنموقع، موفق به دریافت مقادیر زیادی ارز، با نرخ بسیار ارزان جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات خود شده بود و با سرماه ای اندك امكانات فوق العاده زیادی فراهم آورده بود.

معرفی رشته مدیریت

دوشنبه 21 فروردين 1396

معرفی رشته مدیریت

 

 

مقدمه:

مديريت بازرگاني از مهمترين بخش هاي مديريت شرکت هاي تجاري است زماني يک شرکت مي تواند بين خود مشتريان و خريدارانش ارتباط تجاري خوبي برقرار کند که يک مدير بازرگاني موفق داشته باشد . فردي که مديريت بازرگاني يک بنگاه اقتصادي را به عهده مي گيرد در جذب مشتريان و عرضه و معرفي صحيح و اصول محصول يا خدمات يک شرکت تلاش مي کند و به طور طبيعي مدير بازرگاني فردي است که نقش اساسي در سود و زيان شرکتها دارد . دوره کارشناسي مديريت بازرگاني يکي از دوره هاي تحصيلي آموزش عالي است و هدف از تشکيل اين دوره آموزش نيروي انساني متخصص مورد نياز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهاي دولتي و خصوصي در زمينه بازرگاني با وظايف و هدفهاي گوناگون در سطوح کارشناسي مي باشد.

 

هدف رشته:

هدف از اين رشته عبارت است از : آشنايي دقيق با وظايف اساسي سازمانهاي بازرگاني ، افزايش مهارت و توانايي دانشجويان در شناخت مسائل مبتني به مديريت ، جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط به هر يک از اين مسائل ، ارزيابي راه حلهاي مختلف در مورد هر مسأله و تصميم گيري و اجراي تصمميمات متخذه .

 

صنعت و بازار کار:

فارغ التحصيلان اين رشته با آگاهي و شناختي که از ساخت سازمان، تئوريهاي مديريت و سازماندهي و تکنيکهاي مختلف تصميم گيري دارند قدرت حل مشکلات را پيدا مي کنند و همچنين علاوه بر دانش نظري با کاربردهاي اين رشته نيز آشنا مي شوند. فارغ التحصيلان مديريت بازرگاني مي توانند در مؤسسات بازرگاني، امور دفتري مانند: تدارکات، اداره امور کارگزيني، امور مالي، بازاريابي مشغول به کار شوند.

 


دانشگاه ها:

اين گرايش از قديمي ترين گرايش هاي مديريت است که کار خود را در سال 1333 به موجب عقد قرارداد بين دانشگاه تهران و دانشگاه کاليفرنياي جنوبي به منظور تربيت مديران براي اداره سازمانهاي دولتي و خصوصي ،در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاري گروهي از اساتيد آمريکايي آغاز کرد، سپس اين رشته در مقاطع و گرايش هاي مختلف و در دانشگاههاي گوناگون کشور گسترش يافته و همينک در غالب دانشگاههاي دولتي، آزاد و پيام نور ارائه مي گردد.

 

درس های رشته:

 

ردیف نام درس
1 آمار و کاربرد آن در مدیریت 2
2 آمار و کاربرد آن در مدیریت 1
3 اصول حسابداری 1
4 اصول حسابداری 2
5 اقتصاد خرد
6 اقتصاد کلان
7 بازاریابی بین المللی
8 بازاریابی و مدیریت بازار
9 بازرگانی بین المللی
10 بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
11 پول و ارز و بانکداری
12 تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
13 تحقیق در عملیات 1
14 تحقیق در عملیات 2
15 تحقیقات بازاریابی
16 توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
17 حسابداری صنعتی 1
18 حسابرسی 1
19 حقوق اساسی
20 حقوق بازرگانی
21 حقوق بازرگانی بین الملل
22 روابط صنعتی
23 روان شناسی کار
24 روش تحقیق در مدیریت
25 ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1
26 ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت 2
27 زبان تخصصی 1 و 2
28 زبان تخصصی 3 و 4
29 سازمان های پولی و مالی بین المللی
30 سمینار در مسائل بازاریابی
31 سمینار در مسائل مالی
32 سیاست پولی و مالی
33 سیستم های خرید، انبارداری و توزیع
34 سیستمهای اطلاعاتی مدیریت
35 مبانی سازمان و مدیریت
36 مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
37 مدیریت استراتژیک
38 مدیریت تولید
39 مدیریت رفتار سازمانی
40 مدیریت مالی 1
41 مدیریت مالی 2
42 مدیریت منابع انسانی
43 کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت

 

 

گرايشهاي مختلف:

اين رشته داراي گرايش‌هاي مختلفي مي باشد که عبارتند از : بازاريابي ، سياستگذاري (استراتژيک) ، بازاريابي بين الملل ، تحول سازمان ي ، مالي ،بيمه، بازرگاني بين الملل و ...

 

 

واحدهاي درسي در دانشگاه:

جمع تعداد واحدهاي درسي اين رشته 32 واحد بوده و 4 واحد از آن مربوط به پايان نامه مي باشد. تمامي درسهاي اين گرايش دو واحدي بوده و دانشجو بايد 14 درس دانشگاهي را بگذراند. از مجموع درسهاي اين رشته 4 واحد درس مديريت پيشرفته، 4 واحد تحليل آماري و تحقيق در عمليات و مابقي آن دروس اختصاصي اين رشته در زمينه آشنايي با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژيک سازماني و مديريت بازار مي باشند.

 

 

آينده شغلي:

فارغ التحصيلان اين رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژيهاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمانها را داشته و نسبت به ساير گرايش هاي مديريت با توجه به نبود رشته اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند. ضمن اينکه دانشجويان اين رشته با توجه به شناخت کافي از کسب و کار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کار آفريني و تشکيل کسب و کارجديد دارند.

 

 

بازار کار:
فارغ التحصيلان اين رشته به خوبي مي توانند در سطح مديران اجرايي در سازمانهاي بازرگاني ، صنعتي و دولتي به کار اشتغال ورزند و يا در سمت مشاور مديريت انجام وظيفه نمايند . انتظار مي رود اين فارغ التحصيلان پس از کسب تجربيات کافي بتوانند مسئوليتهاي بيشتري را در سطوح بالاي سازمان عهده دار شوند . علاوه بر اين ، فارغ التحصيلان اين دوره مي توانند در کارهاي پژوهشي و تحقيقاتي که امروز در موسسات بزرگ اهميت زيادي برخوردار است ، مشغول بکار شوند .

 

برای مشاهده و دانلود مقالات ارزشمند رشته مدیریت کلیک کنید

اصل تشویق و تنبیه در مدیریت علوی

دوشنبه 21 فروردين 1396
   
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل

8


اصل تشویق و تنبیه در مدیریت علوی

 

مكانیزم ساختاری كه هر سازمانی برای برانگیختن یا قدردانی از كاركنانش ایجاد می‌نماید ، سیستم پاداش (Reward System ) نامیده می‌شود . در این سیستم كه در اكثر سازمانهای بزرگ امروزی وجود دارد ، عملكرد هر فرد مشخص گردیده و مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد و سپس در صورت رشد و پیشرفت مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرد .

پاداشهای عمده در بیشتر سازمانها ، جبران خدمات ، ترفیع ، ارتقاء ، مزایا ، پاداش مالی و یا گرفتن پست و مقام می‌باشد كه هر یك از این پاداشها ، می‌تواند بر روی نگرشها ، رفتارها و انگیزه‌های افراد تأثیر بگذارد . اصولاً اگر مدیر بخواهد بر مبنای اصل انصاف و عدالت حركت كند ، نمی‌تواند به عملكرد همه كاركنان به طور یكسان بنگرد و تلاشها و كوششهای برخی كاركنان مبدع و خلاق و احیاناً سستیها و كم‌كاریهای برخی دیگر را نادیده بگیرد .

استرس شغلی و سلامت روانی

دوشنبه 21 فروردين 1396
مشاغل و حرفه‌ها بخش مهمی از زندگی‌ ما هستند همراه با ایجاد یك منبع درآمد، مشاغل به ما كمك می‌كنند تا خواسته‌های شخصی خود را برآورده كنیم، شبكه‌های اجتماعی شكل دهیم و به جامعه خدمت نماییم
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
استرس شغلی و سلامت روانی

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

استرس شغلی و سلامت روانی

 

مشاغل و حرفه‌ها بخش مهمی از زندگی‌ ما هستند. همراه با ایجاد یك منبع درآمد، مشاغل به ما كمك می‌كنند تا خواسته‌های شخصی خود را برآورده كنیم، شبكه‌های اجتماعی شكل دهیم و به جامعه خدمت نماییم.

استرس در كار:

حتی «شغل‌های رویایی» هم دارای لحظه‌هایی پراسترس، انتظارات كاری و سایر مسئولیت‌ها می‌باشند. برای برخی افراد، استرس محركی است كه انجام بعضی كارها را حتمی می‌سازد. به هرحال، استرس محیط كاری می‌تواند براحتی زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. ممكن است بطور مداوم در مورد یك پروژه خاص نگران باشید، از رفتار نادرست یك همكار یا سرپرست (مدیر گروه) احساس ناخوشایندی داشته باشید یا آگاهانه و به امید كسب یك ترفیع، بیش از حد توانتان كاری را بپذیرید. چنانچه شغل‌تان را در رأس همه امور خود قرار دهید، روابط شخصی‌تان تحت تأثیر قرار گرفته‌ و با فشارهای كاری ادغام می‌شود.

استراتژی سه جانبه چیست؟

دوشنبه 21 فروردين 1396
مدیران، مشاوران و كارشناسان برنامه ریز، همواره در جست وجوی روشهای موثرتری برای تدوین استراتژی هستند
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
استراتژی سه جانبه

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

استراتژی سه جانبه

 

چكیده
مدیران، مشاوران و كارشناسان برنامه ریز، همواره در جست وجوی روشهای موثرتری برای تدوین استراتژی هستند. روشهایی كه در صورت به كارگیری، نتایج بهتر و ملموس تری را به همراه داشته باشد. این جست وجو از سوی محققان، اندیشمندان و مراكز آكادمیك، باارائه مستمر الگوهای تازه و تكامل یافته تری پشتیبانی مــــی شود.

این مقاله روش جدیدی را برای تدوین استراتژی معرفی می كند؛ استراتژی سه جانبه با گردآوری و تلفیق اطلاعات مربوط به بازار، رقیب و سازمان، ابتدا حوزه اثربخشی استراتژی را مشخص كرده و سپس بااستفاده از یك جدول تحلیلی، زمینه خلق استراتژی های مناسب كسب و كار را فراهم می سازد.
این روش، به موازات متدولوژی و فرایندهای گام به گام، بر اقدامات شناختی و فهم قواعد كسب و كار تاكید داشته و در این راستا از الگوهای مفهومی و توصیه های تفكر استراتژیك بهره می جوید.
استراتژی سه جانبه فلسفه خود را بر ماهیت فضای رقابتی متشكل از سازمان، رقیب و مشتری استوار ساخته و شرایط این سه بازیگر را برای تدوین استراتژی به كار می گیرد. این روش جدید با تاكید بر مفاهیم شناختی و تكیه بر اركان كسب و كار، شیوه متفاوتی را برای تلفیق و تحلیل اطلاعات و تدوین استراتژی پیشنهاد می كند، هر چند در رابطه با اثربخشی استراتژی، علاوه بر روش، باید بر نقش قدرت تحلیل و خلاقیت ذهنی استراتژیست نیز تاكید شود.

اشتباهات مدیران منابع انسانی چیست؟

دوشنبه 21 فروردين 1396
این مقاله به مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی و كاركنان در رابطه با مدیریت عملكرد می‌پردازد و د ر رابطه با پرهیز از این
   
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

اشتباهات مدیران منابع انسانی

 

چكیده

این مقاله به مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی و كاركنان در رابطه با مدیریت عملكرد می‌پردازد و د ر رابطه با پرهیز از این اشتباهات رایج الگویی ارائه می‌كند. این مقاله سعی دارد، تا بازگو نماید كه چگونه فرآیند مدیریت عملكرد با رویكردی نوین و كاربردی، سازمان را در جهت تشخیص مشكلات عملكردی و در نتیجه از میان برداشتن موانع در قالب الگویی هفت عامله، حمایت می‌كند.

استرس کارکنان

دوشنبه 21 فروردين 1396
مواردی چون فرهنگ سازی ، جایگاه سازمانی و از جمله رفتارهای سازمانی هستند که همواره در تحلیل های کلان از یک موسسه و بنگاه اقتصادی ، مورد توجه قرار می گیرند
   
 دسته بندی  مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

استرس کارکنان

 

مواردی چون فرهنگ سازی ، جایگاه سازمانی و ... از جمله رفتارهای سازمانی هستند که همواره در تحلیل های کلان از یک موسسه و بنگاه اقتصادی ، مورد توجه قرار می گیرند . برای یررسی و شناخت رفتار ها ، مطالعات و روش های فراوانی وجود دارد که در چارچوب روش های علمی و تخصصی انجام می شود . از این رو با توجه به اهمیت موضوع توصیه می شود .

سازمان ها ، موسسات و بنگاه های اقتصادی با مشاوره کارشناسان به بررسی رفتار های فردی ، گروهی و یا سازمانی خود اقدام نمایند . در این بخش ، برخی از نتایج کلی مطالعات رفتار شناسی را درباره استرس و اضطراب کارکنان و مدیران را پی می گیریم .

راه های مقابله با استرس شغلی

دوشنبه 21 فروردين 1396
یکی از عـارضه هـای جدید زندگی به سبک مـدرن، وجود استرس در محیط کار میباشد در طـول قـرن اخیر، ماهیت کار کردن تغییرات گســترده ای را تجربه کرده است و هنوز هم ایـن تحولات با سرعت وصف ناپذیری در حال پیشـروی هستـنـد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
استرس شغلی و راه های مقابله با آن

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

استرس شغلی و راه های مقابله با آن

 

یکی از عـارضه هـای جدید زندگی به سبک مـدرن، وجود استرس در محیط کار میباشد.

در طـول قـرن اخیر، ماهیت کار کردن تغییرات گســترده ای را تجربه کرده است و هنوز هم ایـن تحولات با سرعت وصف ناپذیری در حال پیشـروی هستـنـد. دگـرگـونـی هـا در تـمـام عـرصــه های شـغـلـی، از مسئـولـیـت هـای هـنـرمندان گرقته تا جراحان، کاملاً مـشـهـود بـوده و زنـدگـی شـغـلـی هـمـه افراد را تحت الشـعـاع قـرار داده انـد.

هـیـچ کـس، در هیچ سمتی، از این امر مستثنی نبوده و چه یک مدیر عامل و یا یک مدیر فروش، همه و همه ملزم به رویارویی و پذیرش تغییرات هستند. روحیات انسان به گونه ای است که با بروز تغییرات، خواه نا خواه در او استرس ایجاد می شود. استرس ناشی از فعالیت های شغلی همواره به عنوان تهدیدی برای سلامت جسمانی به شمار می رود؛ این امر همچنین سازماندهی زندگی او را بر هم ریخته و سلامت ارگان های مختلف بودن او را نیز به خطر می اندازد.

استراتژی در بازاریابی الکترونیکی

دوشنبه 21 فروردين 1396
بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
استراتژی بازاریابی الکترونیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

استراتژی بازاریابی الکترونیکی

 

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟

1- بازاریابی پست الکترونیک. هرروز بیش از 900 میلیون نفر از پست الکترونیک جهت ارسال و دریافت پیام استفاده می کنند. هنوز موثرترین روش رسیدن به تعداد انبوه مشتریان بالقوه و تقویت ارتباط با آنها، استفاده از پست الکترونیک است. طراحی و ارسال خبرنامه های الکترونیکی از مهم ترین و شاید حیاتی ترین نیازهای تجارت های برخط است و ابزار ها و روش های تولید و ارسال خبرنامه ها، بسیار قدرت مند شده اند.

استانداردهای مدیریت پروژه چیست؟

دوشنبه 21 فروردين 1396
مدرك شناحته شده توسط مؤسسه‌ای شناخته ‌شده برای استفاده مكرر و عمومی از راهنما و مشخصات یك محصول و قوانین مندرج در آن مدرك ( مقبولیت عامه)
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
استانداردهای مدیریت پروژه

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

استانداردهای مدیریت پروژه

 

- آشنایی مقدماتی با استانداردهای مدیریت پروژه و استاندارد PMBOK2000

2- تعریف پروژه/ مدیریت پروژه/ برنامه‌ریزی و كنترل پروژه

3- چارچوب دانش مدیریت پروژه/ انواع مدیریت پروژه/ فرهنگ مدیریت پروژه

4- مراحل و چرخه حیات پروژه

5- سیستمها/ فرهنگ و انواع ساختار سازمانی

تعاریف:

- استاندارد:

مدرك شناحته شده توسط مؤسسه‌ای شناخته ‌شده برای استفاده مكرر و عمومی از راهنما و مشخصات یك محصول و قوانین مندرج در آن مدرك ( مقبولیت عامه)

آفات مدیریت از دیدگاه مدیریت علوی

دوشنبه 21 فروردين 1396
مدیریت نیز مانند سایر امور فردی و اجتماعی دارای اصول و ضوابطی است كه اگر مدیر در چارچوب آن اصول حركت كند ، می‌تواند كشتی سازمان و تشكیلات را به ساحل نجات و مقصد نهایی رهنمون گردد و اگر از آن اصول و ضوابط خارج شود و به شیوه‌ها و روشهای نامطلوب برای
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 48
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
اساسی ترین آفات مدیریت از دیدگاه مدیریت علوی

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

اساسی ترین آفات مدیریت از دیدگاه مدیریت علوی

 

- دستیابی به هدف با هر وسیله :

مدیریت نیز مانند سایر امور فردی و اجتماعی دارای اصول و ضوابطی است كه اگر مدیر در چارچوب آن اصول حركت كند ، می‌تواند كشتی سازمان و تشكیلات را به ساحل نجات و مقصد نهایی رهنمون گردد و اگر از آن اصول و ضوابط خارج شود و به شیوه‌ها و روشهای نامطلوب برای وصول به هدف متوسل گردد ، آفتی مخرب دامنگیر سازمان و تشكیلات خواهد شد و در نتیجه انحطاط و اضمحلال سازمان را در پی‌خواهد داشت .

دانلود مقاله ارزیابی فعالیت و كارایی واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در صنایع ایران

یکشنبه 20 فروردين 1396
در شركت های صنعتی ایران فعالیت های تحقیق و توسعه (RD) سابقه ی چندانی ندارد در این بررسی، تعدادی از واحدهای صنعتی باسابقه و نسبتاً فعال انتخاب شده و كارایی شیوه های مختلف تحقیقات در آنها مورد تحلیل قرار گرفته است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 40
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
ارزیابی فعالیت و كارایی واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در صنایع ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

ارزیابی فعالیت و كارایی واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در صنایع ایران

 

در شركت های صنعتی ایران فعالیت های تحقیق و توسعه (R&D) سابقه ی چندانی ندارد. در این بررسی، تعدادی از واحدهای صنعتی باسابقه و نسبتاً فعال انتخاب شده و كارایی شیوه های مختلف تحقیقات در آنها مورد تحلیل قرار گرفته است.

نتایج كلی نشان می دهد كه ایجاد واحد مستقل تحقیق و توسعه (R&D) تا حدودی مورد توجه این واحدها بوده ولی از همكاری تحقیقاتی دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی استقبال چندانی نمی شود. عوامل محدودكننده ی تحقیقات و دیدگاه های مدیران ارشد صنایع در جهت بهبود امر تحقیقات از دیگر نكات قابل بحث این بررسی است.

ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

یکشنبه 20 فروردين 1396
در جهان امروز با توجه به سرعت و حجم اطلاعات و چالش‌های پیش روی سازمانها، ضرورت داشتن معیارهایی برای تعیین موقعیت و برنامه‌ریزی بر اساس نقاط ضعف و قوت بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 37
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
ارزیابی عملکرد دستگاه‌ های اجرایی

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

ارزیابی عملکرد دستگاه‌ های اجرایی

 

در جهان امروز با توجه به سرعت و حجم اطلاعات و چالش‌های پیش روی سازمانها، ضرورت داشتن معیارهایی برای تعیین موقعیت و برنامه‌ریزی بر اساس نقاط ضعف و قوت بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

دستگاههای اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها،‌ موسسات و شرکتهای دولتی به عنوان واحدهای صف و ستاد از طرف قانون‌گذار برای انجام وظایف دولت ایجاد گردیده است و با توجه به وظایف ، مسئولیت‌ها و منابع در اختیار هر یک از واحدهای مذکور ملزم به پاسخگویی می‌باشند. ارزیابی عملکرد یکی از مهمترین فرآیندهای راهبردی است که ضمن ارتفاء پاسخگویی میزان تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان را مشخص می‌کند ارزیابی به عنوان یکی از فعالیتهای کلیدی و از عناصر اصلی مدیریت به شمار می‌رود و ابزاری است کارآمد که مدیر و کارکنان از طریق آن به نقاط قوت و ضعف سازمان پی برده و با ریشه‌یابی آنها اقدامات اصلاحی جهت بهبود عملکرد را انجام می‌دهد.

ارزشیابی عملکرد افراد

یکشنبه 20 فروردين 1396
این مقاله روش انجام ارزیابی عملكرد كاركنان را شرح می‌دهد معیارهای ارزیابی عملكرد، ارتباط بین ارزیابی عملكرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملكرد، اهداف
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
ارزشیابی عملكرد افراد

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

ارزشیابی عملكرد افراد

 

چكیده :

 

این مقاله روش انجام ارزیابی عملكرد كاركنان را شرح می‌دهد. معیارهای ارزیابی عملكرد، ارتباط بین ارزیابی عملكرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملكرد، اهداف، مكان و زمان ارزیابی عملكرد، خصوصیات شخصیتی ارزیاب و سایر نكات و جزئیات انجام ارزیابی عملكرد از جمله مباحث این مقاله هستند.

- مقدمه

همه افراد حق دارند و علاقمند هستند که از نتایج عملکرد روزانه خود آگاه باشند. این مسأله در مورد افراد وجه دیگری هم پیدا می‌کند و آن اینست که افراد علاقه دارند از نظرات سازمان در مورد خود مطلع گردند و از سوی دیگر سازمان نیز محق است نظرات خود را در مورد منابع انسانی سازمان که از اصلی‌ترین سرمایه‌های سازمان بشمار می‌روند ابراز داشته و به اطلاع ایشان برساند. از طرف دیگر از کارکنانی که از انتظارات سازمان در مورد خویش بی‌اطلاع هستند چگونه می‌توان انتظار داشت که در جهت رفع و جبران کاستی‌های گذشته اقدام نمایند؟ در همین راستا باید متذکر شد که در اغلب موارد کارکنان، سازمان یا دست‌کم مدیر مستقیم خود را مسئول و مسبب افت یا ضعف عملکرد خود می‌دانند. دلایل اصلی نیاز سازمان‌ها به انجام ارزیابی عملکرد افراد عبارتند از:

مدیریت استراتژیک و ارزش آن

یکشنبه 20 فروردين 1396
جاذبه هر رویكرد مدیریتی، انتظار رهنمون شدن به سود بیشتر برای مؤسسه است این، به ویژه درباره نظام مدیریت استراتژی با تأثیر عمده‌ای كه بر تدوین و اجرای برنامه‌ها دارد، صادق است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 32
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
ارزش مدیریت استراتژیك

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

ارزش مدیریت استراتژیك


مقدمه

 

جاذبه هر رویكرد مدیریتی، انتظار رهنمون شدن به سود بیشتر برای مؤسسه است. این، به ویژه درباره نظام مدیریت استراتژی با تأثیر عمده‌ای كه بر تدوین و اجرای برنامه‌ها دارد، صادق است.

 

  • مجموعه‌ای از مطالعات انجام شده درباره سازمان‌های كسب و كار ، تأثیر فرآیندهای مدیریت استراتژیك را بر نتیجه نهایی اندازه‌گیری كرده‌اند. یكی از نخستین مطالعات عمده توسط آنسوف و همكاران در سال 1970 اجرا گردید.

 

در بررسی 93 مؤسسه تولیدی آمریكایی، پژوهشگران دریافتند كه برنامه ریزان رسمی كه از رویكرد مدیریت استراتژیك استفاده می‌كرده‌اند، بر حسب معیارهای مالی كه فروش، دارایی‌ها، قیمت فروش، درآمد هر سهم و رشد درآمد را اندازه می‌گرفت، نسبت به مؤسسات بدون برنامه‌ریزی، موفقیت بیشتری كسب نموده بودند. برنامه‌ریزان همچنین در پیش‌بینی نتیجه فعالیت‌های عمده استراتژیك دقت بیشتری داشتند.

کارگر چه احتیاجات روحی دارد؟؟؟

یکشنبه 20 فروردين 1396
روان‌شناسی صنعتی دانش بررسی رفتار انسان در محیط کار است این دانش می‌کوشد تا با به اجرا گذاشتن نتایج و روش‌های روان‌شناختی به کارگران و سازمان‌ها کمک نماید به این شاخه از روان‌شناسی گاه روان‌شناسی کار و روان‌شناسی شغلی هم گفته می‌شوداز جمله مباحث مطرح در این شاخه
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 40
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
احتیاجات روحی كارگر

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

احتیاجات روحی كارگر


مقدمه

روان‌شناسی صنعتی دانش بررسی رفتار انسان در محیط کار است. این دانش می‌کوشد تا با به اجرا گذاشتن نتایج و روش‌های روان‌شناختی به کارگران و سازمان‌ها کمک نماید. به این شاخه از روان‌شناسی گاه روان‌شناسی کار و روان‌شناسی شغلی هم گفته می‌شود.از جمله مباحث مطرح در این شاخه از روان‌شناسی می‌توان به رفتار سازمانی، توسعه و بالندگی سازمان، مشاوره شغلی وحرفه‌ای، روان‌شناسی مصرف کنندگان، روان‌شناسی تبلیغات و بازاریابی، روان‌شناسی منابع انسانی، روان‌شناسی استخدامی، روان‌شناسی بهره‌وری اشاره کرد.

این رشته را در امریکا تحت عنوان industrial and organizational psychology و در اروپا تحت عنوان work psychology می‌‌شناسند.

این رشته یکی از رشته‌های کاربردی در دانشگاه‌ها می‌‌باشد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند کمک زیادی به صاحبان صنایع و سازمانها در جهت تعالی و رشد سازمانی واحد آن‌ها بکنند.

14 اشتباه مدیران ارشد

یکشنبه 20 فروردين 1396
رابرت دانهام مدیر پیشین سیستمهای كامپیوتری موتورولا و بنیانگزار برنامة سراسری پرورش مدیران اجرایی 14 اشتباه فاحش مدیران ارشد را بدون توجه به صنعت چنین توصیف می كند
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 41
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
۱۴ اشتباه فاحش مدیران ارشد

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

۱۴ اشتباه فاحش مدیران ارشد

 

رابرت دانهام"مدیر پیشین سیستمهای كامپیوتری "موتورولا" و بنیانگزار برنامة سراسری پرورش مدیران اجرایی 14 اشتباه فاحش مدیران ارشد را بدون توجه به صنعت چنین توصیف می كند:

1- گوش ندادن:

به سخنان كاركنان خود توجه نمی كنید بلكه فقط با آنها صحبت می كنید. نتیجه این شیوه فقدان تعهد, وفاداری و احساس تعلق و نیز افزایش انزجار و دلسردی كاركنان است.

ERP چیست؟

یکشنبه 20 فروردين 1396
از آنجائیکه محیط کسب وکار عصر اطلاعات فعلی رقابت شدیدی را در اخذ اطلاعات و دانش ایجاد نموده است ،ضرورت دارد سیستم ها ی اطلاعاتی سازمانها
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 42
فرمت فایل doc
حجم فایل 126 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
ERP چیست؟

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

ERP چیست؟

 

دیباچه

از آنجائیکه محیط کسب وکار عصر اطلاعات فعلی رقابت شدیدی را در اخذ اطلاعات و دانش ایجاد نموده است ،ضرورت دارد سیستم ها ی اطلاعاتی سازمانها تا حد ممکن پیوستگی خود را حفظ کند وچنانچه بخواهند از هم جدا و به صورت جزیره های اطلاعاتی مستقل کار کنند اطلاعات مطلوبی از آنها نمیتوان استخراج کرد.

بسیاری از متخصصان ITبر این عقیده اند که تنها بخشی از اطلاعات سازمان در فرآیند های تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرد، و بسیاری از آنها به علت فقدان متخصصان فن همچنان بی استفاده باقی می ماند .

مانند گازهای ذیقیمتی که به علت فقدان امکانات با بی توجهی تصمیم گیران سالها بر سر چاههای نفت سوزانده میشوند . بنابر این هر ابزاری ازIT که بتواند به سازمانها در جهت ممانعت از به هدر رفتن ارزشمند ترین منبع آن کمک نماید ، ودر عین حال سازمان را در جهت حرکت از حالت وظیفه گرائی سنتی به سمت فرایند گرائی یاری کند میتواند در بهبود روشهاو افزایش بهره وری منابع سازمان موثر واقع شود .

فناوری اطلاعات(IT) ومهندسی مجدد فرایندهای عملیاتی (BPR) دو ابزار حیاتی در جهت توسعه کیفی و کمی سازمانها برای گردآوری وبهره وری اصولی از منابع اطلاعاتی است .

راه حلهایERP در حال حاضر مناسبترین بستر و ابزار در هر دو جهت فناوری اطلاعات و مهندسی مجدد فرایندها است.

 

مقدمه

رشد غیر قابل پیش بینی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های گذشته که با تکیه بر توسعه صنایع مختلفی ازجمله الکترونیک، کامپیوتر، مخابرات و ... صورت گرفته، بر جنبه های مختلف عملکرد سازمانها تاثیرات شگرفی داشته است. همزمان با این تغییرات، محیط فعالیت سازمانهای مختلف پیچیده تر شده و به همین جهت نیاز به سیستمهایی که بتواند ارتباط بهتری بین اجزای مختلف سازمانی برقرار کرده و جریان اطلاعات را در بین آنها تسهیل کند، افزایش چشمگیری یافته است. این سیستمها كه در مجموع به سیستمهای سازمانی Enterprise Systems (ES) معروف هستند، زمینه ای را فراهم آورده اند که مدیران بتوانند در تصمیم گیری های مختلف خود از اطلاعات مناسب در هر جا و در زمان مناسب استفاده نمایند.

از اوایل دهه 1990 میلادی، ظهور نرم افزارهای یکپارچه ای تحت عنوان Enterprise Resource Planning (ERP) با هدف قراردادن سازمانهای بزرگ، توسعه بسیار زیادی پیدا کردند. این نرم افزارهای بسیار قدرتمند، پیچیده و گران قیمت، سیستمهای از پیش طراحی شده ای هستند که پس از اندك تغییراتی در آنها ( Customization ) توسط مشاوران پیاده ساز و مشاوران تحلیل فرایندهای سازمانی، پیاده سازی و اجرا می شوند. در بسیاری از موارد سازمانها به دلیل اجبار در تبعیت از منطق حاکم بر این نرم افزارها، مجبور به اصلاح و بازبینی مجدد فرایندهای خود هستند

مدیریت

یکشنبه 20 فروردين 1396
از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد برای رفع نیازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نیاز به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مدیریت چیست؟

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

مدیریت چیست؟

 

مقدمه

از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد, برای رفع نیازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نیاز به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد.

در هر زمینه ای که برای تحقق اهداف دسته جمعی نیاز به همکاری پیدا می شد.

ولی واقعیتی که وجود دارد این است که بدون وجود اندیشه مدیریتی از بدو زندگی اجتماعی انسانها, یا از بدو تاریخ, عمل مدیریت وجود داشته است.

بررسی تاریخ ملل باستانی مانند مصر, چین, ایران و روم نشانگر آنست که بدون وجود سیستمهای منطقی از اعمال سازمان یافته و نظامدار و بدون مدیریتی دقیقی امکان اجرای سیستمهای آبیاری و کشاورزی منظم برای آبادانی سرزمینهای آنها, ساختن آثار معماری بسیار عظیم و دقیق و زیبا و بسیاری از موارد دیگر امکان پذیر نبود.

مدیریت چیست؟

یکشنبه 20 فروردين 1396
ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
تعریف مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

تعریف مدیریت

 

مقدمه

ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است .
وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل.

تعریف مدیریت

مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.

واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن .»

نظریه نقشهای مدیریتی

جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقشهای مدیری است اساس این نظریه این است که آنچه را مدیر انجام میدهد باید ملاحظه نمود و بر پایه چنین ملاحظاتی فعالیتها یا نقشهای مدیری را معین کرد . آدیزس (adizes ) با مطالعه مدیریت برای اداره موثرهر سازمان چهارنقش « مدیر تولید ـ اجرای ـ ابداعی و ترکیبی » را لازم میداند هر یک از این نقشهای مدیری با یکی از خرده سیستم و یک سیستم اجتماعی ارتباط دارد .

زیرا هر نوع سازمانی خواه بازرگانی،صنعتی یا اداری یک سیستم اجتماعی است و بیشتر خرده سیستم های اجتماعی مرکب از خرده سیستم های به هم پیوسته زیادی هستند . که شامل خرده سیستم های انسانی ، اجتماعی ، اداری ، ساختاری ، اطلاعاتی ، تصمیم گیری و تکنولوژی اقتصادی است . ادریزس این چنین استدلال می کند که به طور کامل هر چهار نقش را ایفا کنند و هیچ گونه سبک مدیری غلط نداشته باشند اندکند زیرا چنین مدیری باید تکنسینی عالی ، رئیس ،مبتکر و نیز ترکیب کننده باشد. هر مدیری با توجه به نوع کار سطح سازمان و شرایط محیطی به درجاتی از مهارتها ی مدیری نیاز دارد .

مدیریت به شکل یک هرم است که در پایین ان عالی ،در وسط میانی ، در بالا عملیاتی ؛مدیران عملیاتی ،این مدیران سرشان بسیارشلوغ است و مراجعه مکرر افراد موجب انقطاع کارشان می شود . و اغلب مجبورند برای نظارت در رفت وامد باشند و برای پرسنل خود ماموریتهای کاری خاص تعیین کنند وبا برنامه عملیاتی تفصیلی کوتاه مدت طرح ریزی کنند.

 

فهرست مطالب :

 

عنوان : صفحه :

مقدمه .......................................................... 1

تعریف مدیریت .................................................. 1

نظریه نقش های مدیریتی ........................................ 2

خلاقیت مدیران.................................................. 3

چه کسی خلاقیت و نو آوری می کند .............................. 3

مدیریت موفق و مؤثر............................................ 4

چگونه می توان مدیر موفق و مؤثری بود........................... 4

برنامه ریزی.................................................... 5

تعریف برنامه ریزی............................................. 5

فلسفه و ضرورت برنامه ریزی .................................. 5

سازماندهی ..................................................... 5

تعریف سازماندهی................................................ 6

انواع مختلف سازماندهی ......................................... 6

تعریف سازمان رسمی ............................................ 6

تعریف سازمان غیر رسمی ....................................... 7

وظایف مدیریت ................................................. 7

روند تکامل مدیریت ............................................. 10

رویکردهای کلاسیک............................................ 11

اصل مدیریتی فایول بدین شرح اند ................................ 13

رویکردهای نوین ............................................... 15

مدیریت کنترل کیفیت جامع ....................................... 17

تعریف گروهها ی کنترل کیفیت ................................... 18

کیفیت .......................................................... 22

اصل چهارده گانه دمینگ ......................................... 26

جوزف جوران ................................................... 28

فیلیپ کرازبی .................................................. 31

نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی ............................. 33

اهتمام به مدیریت انسانی ......................................... 36

مدیریت مبتنی بر رشد از دیدگاه قرآن ............................ 37

مدیریت رحمانی یا رحیمانه ...................................... 39

نظام مدیریتی خداوند ............................................ 41

پردازش مدیریت رحمانی ........................................ 41

ویژگیهای قواعد اداری مدیریت رحمانی .......................... 45

منابع .......................................................... 57

 

پایان نامه جو سازمانی رشته مدیریت

یکشنبه 20 فروردين 1396
پایان نامه جهت اخذ مدرك كارشناسی دررشته علوم تربیتی گرایش ‹‹ مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی ››
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85
جو سازمانی (رشته مدیریت)

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

جو سازمانی (رشته مدیریت)

 

چكیده پایان نامه

این تحقیق با عنوان ‹‹ بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشكده های ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه .......... درسال تحصیلی ....... ›› به بررسی جوهای حاكم بر دو دانشكده مذكور براساس انواع جوهای پیشنهادی هالپین وكرافت می پردازد كه عبارتند از: جو باز، خودگردان، كنترل شده، دوستانه، پدرانه وبسته ودارای ابعاد هشتگانه : روحیه، صمیمیت، بازدارندگی، عدم تعهد شغلی، نفوذ، مراعات، تأكید برتولید وفاصله گیری است.

دراین پژوهش هشت سوال براساس ابعاد هشتگانه جو پیشنهادی هالپین وكرافت مطرح گردیدكه درنهایت فرضیات 1و2و3و5 رد نمی شوند وفرضیات 4و6و7و8 رد می شوند.

دراین سوألات به ترتیب مطرح شده بود:

سوأل 1- آیا روحیه سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 2- آیا صمیمیت سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 3- آیا بازدارندگی سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تراست؟

سوأل 4- آیا عدم تعهد شغلی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

سوأل 5- آیا مراعات دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 6- آیا نفوذ دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 7- آیا تأكید برتولید دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

سوأل 8- آیا فاصله گیری دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

درنهایت محققین پس از بررسی داده های بدست آمده به این نتیجه گیری می رسند كه هیچ كدام از دو دانشكده بطور مطلق دریكی از انواع جوهای پیشنهادی هالپین وكرافت قرار نمی گیرند اما محققین حدوداً مشخص می سازند كه دانشكده ادبیات دارای جوی دوستانه ودانشكده علوم جوی مابین باز، دوستانه وپدرانه دارد.

 

فهرست مطالب


عنوان صفحه

فصل اول : كلیات

- مقدمه 2

- بیان مسأله 3

- اهمیت تحقیق 4

- فرضیه های پژوهش 5

- تعاریف عملیاتی 6

فصل دوم: مروری برادبیات پیشینه تحقیق

- مقدمه

1- بخش اول: ادبیات ومعانی نظری 10

- تعاریف جو سازمانی 11

- انواع جو سازمانی 15

2- بخش دوم: پیشینه پژوهش 21

- پژوهش های خارجی 21

- پژوهش های داخلی 21

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

- نوع تحقیق 24

- جامعه آماری 24

- نمونه آماری 24

- نحوه جمع آوری داده ها وكسب اطلاعات 25

- ابزار اندازه گیری 25

- روایی وپایانی ابزار اندازه گیری 25

- روش نمره گذاری پرسشنامه یافته های مربوط به آن 27

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

- مقدمه 29

- تجزیه وتحلیل توصیفی 30

فصل پنجم: خلاصه ونتیجه گیری داده ها

- مقدمه 63

- خلاصه ونتیجه گیری 77

- پیشنهادها 78

- محدودیت ها 78

- منابع ومآخذ 80

ضمائم: پرسشنامه توصیف جو سازمانی 82

 

دانلود مقاله مدیریت و تامین اجتماعی

چهارشنبه 25 شهريور 1394

دانلود مقاله مدیریت و تامین اجتماعی

آشنایی با مقوله مدیریت و تامین اجتماعی

قیمت: 5000 تومان

با سلام خدمت شما دوستان عزیز
بحث مدیریت امروژه نقش مهمی را در اداره شغل ، کسب و کار ، موسسه ، سازمان و زندگی ما بازی میکند . این مدیریت می تواند از مسائل روزمره شروع شده تا به سطوح بالای ریاستی و مدیریتی در اجتماع برسد. لذا نقش مهم مدیریت را می توان در همه بخش های زندگی مشاهده نمود . هرگاه یک سازمان یا مجموعه به درستی مدیریت نشوند، هرچقدر هم که اعضای نخبه و کارآمدی داشته باشد در آخر با مشکل مواجه شده و نمی توانند مسیر درست را بپیمایند. در این مقاله ما شما را با تعریف مدیریت، انواع مدیریت و اهداف آن آشنا خواهیم کرد.

خرید        سوال از فروشنده

پایان نامه بررسی تاثیر انواع فنون آموزش بر بهبود بهره وری منابع انسانی

پنجشنبه 12 تير 1393

پایان نامه بررسی تاثیر انواع فنون آموزش بر بهبود بهره وری منابع انسانی

پایان نامه بررسی تاثیر انواع فنون آموزش بر بهبود بهره وری منابع انسانی

قیمت: 35000 تومان

نام پایان نامه :: بررسی تاثیر انواع فنون آموزش بر بهبود بهره وری منابع انسانی در دانشگاه تهران پايان نامه مربوط به رشته مدیریت تمامی گرایشها کارشناسی و کارشناسی ارشد فرمت :: Word صفحات ::105 خرید به صورت آنلاین انجام می شود شما بلافاصله بعد از خرید می توانید مقاله را دانلود کنید لطفا قبل از خرید فهرست مطالب را مطالعه کرده و بعد اقدام به خرید نمایید فهرست مطالب پایان نامه : فصل اول: کلیات تحقیق فصل دوم: ادبیات تحقیق فصل سوم: روش تحقیق فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات منابع و مآخذ ضمائم فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه مسئله اصلی تحقیق تشریح و بیان موضوع ضرورت و اهمیت تحقیق پیشینه تحقیق فرضیه های تحقیق مدل مفهومی تحقیق اهداف تحقیق روش تحقیق روشهای گردآوری اطلاعات قلمرو زمانی تحقیق مکان تحقیق جامعه آماری نمونه آماری روشهای نمونه گیری روشهای مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی طرح فصل دوم: ادبیات تحقیق بخش اول مقدمه بهره وری چیست؟ تعاریف مختلف از بهره وری تاریخچه مفهوم بهره وری بهره وری کارکنان دانشی کاربرد معیارهای سنجش بهره‌وری کارکنان فکری تاثیر متقابل بهره وری و کیفیت زندگی کاری بهره وری به عنوان یک موضوع استراتژیک بهره وری: برنامه یا فرایند مدیریت ایجاد استراتژی اجرایی برای بهره وری چرخه بهره وری شاخصهای بهره وری کدامند و چه ویژگیهایی دارند؟ چه مشکلاتی در ارتباط با بهره وری وجود دارد؟ چه عواملی بر بهره وری موثرند؟ فرهنگ و بهره وری پارادوکس فناوری اطلاعات و بهره وری بهره¬وری در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخش دوم مقدمه اهمیت، لزوم و خواص آموزش منابع انسانی حلقه مفقوده فلسفه آموزش: سنتی ، مدرن ، پست مدرن مسئولیت مدیر توانمند در بهبود شرایط آموزشی رابطه «آموزش» و «افزایش بهره وری» در سازمان ها توسعه منابع انسانی آموزش؛ این جا- آن جا- همه جا همگام با توسعه جهانی انواع فنون آموزش گروه اول: روشهایی که منظور از آنها دادن اطلاعات است گروه دوم : روشهای شبیه سازی گروه سوم: روشهای آموزش ضمن خدمت ارزشیابی آموزشی فرایند ارزشیابی آموزش دلایل ارزشیابی آموزش آیا راه حل مسئله، آموزش است؟ ستاده های مورداستفاده در ارزشیابی آموزشی رویکردهای ارزشیابی آموزش مقدمه ای بر آموزش الکترونیکی دلایل استفاده از آموزش الکترونیکی دامنه آموزش الکترونیک دسته بندی ا نواع یادگیری ومزیت های آموزش الکترونیکی مزیت های آموزش الکترونیک چند نکته که در آموزش الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد مدل مفهومی تحقیق فصل سوم: روش تحقیق مقدمه روش تحقیق متغیرهای تحقیق روشهای جمع‌آوری اطلاعات روایی و پایایی پرسشنامه جامعه و نمونه آماری قلمرو مکانی تحقیق قلمرو زمانی تحقیق نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه روشهای نمونه‌گیری روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات مقدمه آمار توصیفی جنسیت سطح تحصیلات سن میزان سابقه کار آمار استنباطی آزمون همبستگی T آزمون آزمون دو جمله‌ای آزمون تحلیل واریانس فریدمن فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات مقدمه بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمونT بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون دو جمله‌ای بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون تحلیل واریانس فریدمن بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به مدل روابط متقابل بین انواع فنون آموزش و بهبود بهره وری ارائه پیشنهادات پیشنهادات برای تحقیقات آتی منابع و مآخذ ضمائم مقدمه: در عصری که به انفجار دانش و اطلاعات لقب گرفته و توسعه دانش و تکنولوژی رشد شتابانی دارد، آموزش منابع انسانی نمی‌تواند نسبت به این تحولات بی‌تفاوت بماند. نگاه عمیق‌تر به رسالت تعلیم و تربیت زمانی آشکار می شود که انسان موجودی است که دارای ابعاد گوناگون و پر از استعدادهای ارزشمند و زمانی استعدادهای آن محقق و شکوفا می‌شود که همه ابعاد معنوی، جسمی مورد توجه قرار‌گیرد. واضح است که آموزش و پرورش می‌خواهد یادگیری و آموزش در زندگی انسان از ارزش معناداری برخوردار شود و فراتر از یادگیری، به بازسازی شخصیت و توانمندی های منابع انسانی بپردازد تا آموزش به فرهنگ توسعه انسانی تبدیل شود. برخی از صاحبنظران نقل می کنند که دانش بشری هر پنج سال یک بار دو برابر افزایش می یابد و این افزایش همه چیز را در حال تغییر و تحول قرار می دهد . پس چگونه می توان منابع انسانی یک سازمان را با این تغییر و تحولات آشنا نکرد؟ بدیهی است در صورت بی توجهی به امر آموزش کارکنان، سرنوشت و بقای سازمان به خطر خواهد افتاد. به همین علت در کشورهای پیشرفته امروزی معمولا نیروی انسانی حداقل هر سال یکبار به کلاس آموزش می روند. حیات سازمان تا حدود زیادی بستگی به مهارتها و آگاهیهای مختلف کارکنان دارد.( دولان، 1375 ) هر چه این زمینه ها به موقع و بهتر باشد، قابلیت سازگاری سازمان با محیط متغیر نیز بیشتر می شود. لذا آموزش و توسعه منابع انسانی نه تنها در جهت ایجاد دانش و مهارت ویژه کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث می شود که افراد در ارتقای سطح بهره وری و بهبود آن درسازمان سهیم، و قادر شوند تا خود را با فشار های متغیر محیطی وفق دهند. از این رو بهبود بهره‌وری منابع انسانی سازمان، بستگی زیادی به کیفیت و شایستگی منابع انسانی آن سازمان دارد. برخی از سازمانها تشخیص داده اند که منابع انسانی دارایی شماره یک آنان هستند و این در محیطهای آموزشی مانند دانشگاه بیشتر نمود واقعی پیدا می کند.بنابراین، برای اطمینان از افزایش دانش، مهارتها و شایستگی که استمرار داشته و قابل استفاده باشند،کارکنان بایستی به اندازه کافی آمــوزش ببینند. از طرف دیگر اهداف سازمان ایجاب می کند مهارتها و قابلیتهایی که برای انجام وظایف محوله و ایفای نقش ها لازم است به تناسب نیاز و ضرورت باید تقویت گردد. لذا هر قدر نظام آموزشی بهتر و بیشتر بتواند تواناییهای بالقوه کارکنان را به فعل درآورد نه تنها، انسان در خود اعتبار و ارزش والاتری می بیند بلکه جامعه نیز بر او ارج بیشتری می نهد و این خود از هر جهت تقویت کننده روح و روان انسان است. هر سازمانی به افراد آموزش دیده و با تجربه نیاز دارد تا ماموریت خود را به انجام برساند. اگر تواناییهای کارکنان موجود پاسخگوی این نیاز باشد آموزش ضرورت چندانی ندارد. اما اگر چنین نباشد، لازم است سطح مهارت، توانایی و انطباق پذیری آنان افزایش یابد. .( دولان، 1375)

خرید        سوال از فروشنده