close
تبلیغات در اینترنت
بازاریابی ایمیلی به وسیله کسب اجازه از بازدید کننده

فروشگاه اینترنتی اهورا
در مبحث قبلی در این مقاله به این موضوع پرداختیم که به چه دلیل باید از ایمیل برای بازاریابی و افزایش فروش استفاده کنیم؟ در ادامه میخواهیم به موضوع بازاریابی از ط



بازاریابی ایمیلی به وسیله کسب اجازه

یکشنبه 25 مهر 1395

 

در مبحث قبلی در این مقاله به این موضوع پرداختیم که به چه دلیل باید از ایمیل برای بازاریابی و افزایش فروش استفاده کنیم؟

در ادامه میخواهیم به موضوع بازاریابی از طریق کسب اجازه بپردازیم.

اگر شما میخواهید لیست مشتریان احتمالی خودتان را جمع آوری کنید، به جای این که خودتان ایمیل و نام آنها را به لیست خود اضافه کنید قبل از آن از آنها کسب اجازه کنید. شرایطی را برای مخاطبین خودتان پیاده سازی کنید که با کمال میل اطلاعات خودشان را در اختیار شما قرار دهند.

برای مثال برای بازدید کنندگان وب سایت خود هدایایی تهیه کنید

با طراحی این هدایای رایگان، کاربرانی که به هر کدام از هدایای شما علاقه مند باشد. اطلاعات خودشان را در اختیارتان قرار میدهند و هدیه خود را دریافت میکنند.در این شرایط آنها به شما اجازه داده اند که خبرنامه های خود را برای آنها ارسال کنید.

 بازاریابی ایمیلی به شیوه نوین یعنی همین روش. جمع آوری اطلاعات مخاطبین با کسب اجازه،البته آنان در هر زمان که مایل باشند باید بتوانند خود را از لیست شما حذف کنند.


کیفیت در مقابل تعداد
وقتی که لیست مخاطبین سایت خودتان را میسازید باید به این نکته مهم توجه کنید. برخی از شرکتها تصورشان این است که هر چه لیست بزرگتر باشد بهتر است. بنابراین هدیه ای تولید میکنند و به بازدید کنندگان خودشان پیشنهاد میکنند، که هر فردی که وارد سایت میشود، آن را دریافت میکند. با انجام این کار وقت و منابع خودتان را مصرف میکنید.

دقت کنید که باید سیستم جمع آوری لیست مخاطبین شما به گونه ای باشد که افرادی که به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند عضو لیست شما شوند، نه هر بازدیدکننده ای که وارد سایت شما میشود.
برای مثال اگر شما هدیه ای برای افزایش فروش وبسایت دارید، نباید در متن صفحه هدیه بنویسید که با دریافت این کتاب و مطالعه آن ثروتمند میشوید، با انجام این کار هر فردی که به ثروتمند شدن علاقه مند است، مطمئنا این کتاب را دریافت میکند و شاید هم برخی از مخاطبین واقعی به محصول شما بی اعتماد شده و محصول شما را دریافت نکنند. در صورتی که بهترین متن برای محصول شما افزایش سریع فروش برای صاحبان وبسایت است.

پس به این نکته باید توجه کنید که ساخت لیست باید کاملا اصولی باشد. در این سیستم باید فقط و فقط، ایمیل افرادی را جمع آوری کنید که به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند.

 با انجام این کارمیتوانید به دقت نرخ تبدیل اعضای لیست به خریداران خودتان را محاسبه کنید. با پیاده سازی صحیح این سیستم شاهد افزایش فروش خودتان خواهید بود چون پیام خودتان را دقیقا به بازار هدفتان ارسال میکنید.

 

 

در مبحث بعدی به این موضوع می پردازیم که چگونه اطلاعات مخاطبین خدمات و محصولاتمان را جمع آوری کنیم؟

 

 

برای مطلع شدن از انتشار بخش بعدی و دریافت دیگر آموزش ها در خبرنامه سایت عضو شوید